DRUKUJ

 

Reklama wypożyczalni samochodów

Publikacja:

 13-05-28

Autor:

 smokun
SCENARIUSZ FILMU REKLAMOWEGO

UJĘCIE I – WNĘTRZE SAMOCHODU – CZAS 30 sek.
Wnętrze średniej wielkości samochodu z małym bagażnikiem, którego marki nie można rozpoznać.
Kierowca to mężczyzna około 35 letni. Jest w garniturze, biała koszula, modny krawat.
Spogląda na zegarek - śpieszy się. Jedzie zapewne do pracy i ma ważne spotkanie.
Spogląda na siedzenie obok.

UJĘCIE II – WNĘTRZE SAMOCHODU – CZAS 10 sek.
Na siedzeniu obok leży teczka, z której wysunęły się dokumenty. Najazd na te papiery. To wydrukowana prezentacja w Power Ponit. Jakieś wykresy, tabelki, opisy itp.
DZWONEK TELEFONU - znany przebój - Don't worry be happy!

UJĘCIE III – WNĘTRZE SAMOCHODU – CZAS 30 sek.
Mężczyzna szuka telefonu i przestaje patrzyć na zewnątrz samochodu. Jest zdenerwowany. Znajduje go wreszcie, patrzy, kto dzwoni, widać napis - SZEF. Odrzuca połączenie i chowa telefon.
TRĄBIENIE! - jakiś pojazd zbliża się na czołowe zderzenie.
Kierowca w ostatniej chwili odbija w drugą stronę.

UJĘCIE IV – PLENER – ULICA- CZAS 10 sek.
Pojazd mężczyzny zjechał ze swojego pasa ruchu.
Kierowca odbija zbyt mocno w drugą stronę. Hamuje, łapie pobocze. Odgłos uderzenia, rozbicia i zgniecenia karoserii. Pojazd uderza w słupek, głaz, lub drzewo.
Samochód zatrzymuje się.

UJĘCIE V – PLENER – ULICA - CZAS 30 sek.
Mężczyzna wysiada powoli. Nic mu nie jest. To nie było mocne uderzenie. Podchodzi do miejsca uderzenia i ogląda zniszczenia.
Rozbity zderzak i lampa, pęknięta opona, uszkodzona felga.
Dymi z pod maski, czyli uszkodzona chłodnica.
Kierowca macha ręką z rezygnacją.

UJĘCIE V – PLENER – ULICA - CZAS 10 sek.
Mężczyzna odchodzi od samochodu.
Rozgląda się szukając pomocy. Jest bezsilny. Wygląda na to, że nie zdąży do pracy.

UJĘCIE VI – PLENER – ULICA - CZAS 30 sek.
Nagle z piskiem opon zatrzymuje się obok kabriolet. Samochód ma na karoserii reklamę firmy.
We wnętrzu siedzą dwie piękne dziewczyny w seksownych ciuchach. Pasażerka mruga zalotnie i podaje mu wizytówkę, mówiąc:
- Don't worry be happy!
Dziewczyny odjeżdżają machając do niego na pożegnanie.


UJĘCIE VII – PLENER – ULICA - CZAS 10 sek.
Mężczyzna czyta wizytówkę i podejmuje słuszną decyzję. Wyciąga telefon i dzwoni do firmy wiadomej.
[cięcie od]

[cięcie do]
UJĘCIE VIII – PLENER – ULICA - CZAS 30 sek.
Do uszkodzonego samochodu zajechał już pojazd z lawetą, na której stoi sportowy samochód. Na karoserii mają reklamę firmy wiadomej.
Mechanik w czystym kombinezonie (Oczywiście jego ubiór ma reklamę firmy, w której pracuje) podchodzi do mężczyzny i wręcza mu kluczyki do sportowego samochodu.
(Mechanik powinien być mężczyzną w średnim wieku, czyli sugerujący doświadczenia i solidność. Może mieć jakiegoś młodego pomocnika, który mu pomaga - typu „hydraulik”).

UJĘCIE IX – PLENER – ULICA - CZAS 10 sek.
Zadowolony mężczyzna odjeżdża sportowym samochodem i z piskiem opon rusza do pracy. Macha teczką do mechanika, który zapina uszkodzony samochód do dźwigu, aby go wciągnąć na lawetę.
[cięcie od]

[cięcie do]
UJĘCIE X – PLENER – WNĘTRZE SAMOCHODU - CZAS 30 sek.
Znany nam mężczyzna jest we wnętrzu luksusowego sportowego samochodu. Siedzi zadowolony.
Przez radio płynie znany przebój - Don't worry be happy! Rozgląda się.
Przez wnętrze obserwujemy jak mija budynki firmy wiadomej.
(To powinno ukazywać uniwersalność firmy, czyli to, że można w niej naprawić pojazd, wymienić lub kupić opony, felgi itp.)

UJĘCIE XI – PLENER – FIRMA WIADOMA - CZAS 10 sek.
Znany nam mężczyzna podjechał wypożyczonym samochodem na parking firmy. Właśnie wysiada. Rozgląda się.
(Miejsce to powinno ukazywać szeroki asortyment samochodów, które można wypożyczać. Pojazdy te mają oczywiście na karoseriach reklamę firmy wiadomej).
Ktoś do niego macha. To znajomy mechanik. Zadowolony klient odmachuje i rusza do niego.

UJĘCIE XII – PLENER – PRZED WARSZTATEM - CZAS 30 sek.
Przed warsztatem stoi do odbioru naprawiony samochód.
W tle widać mechaników, którzy naprawiają i krzątają się przy innych samochodach. Mają na sobie kombinezony robocze z reklamą firmy. Czysto, pięknie i profesjonalnie, czyli dobra obsługa.
(W tym miejscu właściciel firm ma możliwość pochwalenia się nowym sprzętem lub konkretnie usługami, które chce zareklamować, może to być np. wymiana opon, czy wyważanie kół itp.)
Mężczyzna podchodzi i ogląda swój pojazd, czyli reflektor, zderzak, felgę, kopie w oponę itp. Jest zadowolony z dobrze wykonanej roboty.
Obok stoi znajomy mechanik.

UJĘCIE XIII – PLENER – WARSZTAT FIRMY - CZAS 10 sek.
Mężczyzna dziękuje mechanikowi podając mu dłoń.
W tle widać reklamę na budynku firmy wiadomej.
Najazd i zbliżenie loga firmy.
[cięcie od]

Na tym może się kończyć reklama, ale proponuję jeszcze parę scenę w przypadku, kiedy w wypożyczalni są samochody rodzinne.


[cięcie do]
UJĘCIE XIV – PLENER – PRZED DOMEM - CZAS 30 sek.
Znany nam mężczyzna właśnie kończy pakowanie.
Bagażnik jest cały załadowany. Sądząc po bagażach wygląda na to, że wybierają się na wakacje.
Obok stoi żona z torebką i sporą torbą.
Syn (około 12 lat) ma na plecach duży plecak i trzyma w rękach deskorolkę, oraz piłkę.
Córeczka (około ośmiu lat) ma mniejszy plecak, w rekach trzyma rakiety do babingtona i dużą lalkę.
Mężczyzna kręcąc głową z dezaprobatą. Podchodzi do żony i odbiera od niej sporą torbę.

UJĘCIE XIV – PLENER – PRZED DOMEM - CZAS 10 sek.
Upycha na siłę torbę żony, ale jest to trudne, a raczej niemożliwe, bo torba wypada.
Mężczyzna odwraca się wykonując gest bezradności.

UJĘCIE XV – PLENER – PRZED DOMEM - CZAS 30 sek.
Widzimy smutne i rozczarowane miny rodziny.
Chłopiec, który jest starszy od siostry zrzuca z pleców duży plecak. Jest rozdrażniony.
Dziewczynka niemal płacze. Spogląda na swoją lalkę. Najazd w kierunku jej popiersia i widać, że w jej oczach pojawiają się łzy.
Żona bierze się pod boki i patrzy wymownie na męża, to znowu na samochód, który jak już wspomniałem nie jest duży.

UJĘCIE XVI – PLENER – PRZED DOMEM - CZAS 10 sek.
Tata podchodzi do córki. Przyklęka.
Głaska ją po główce mówiąc:
- Don't worry be happy!
Wstaje wyciąga telefon i dzwoni.
Wykonując gest w stosunku do żony, aby była spokojna. On to załatwi.
[cięcie od]

[cięcie do]
UJĘCIE XIX – PLENER – PRZED DOMEM - CZAS 30 sek.
Przed dom podjeżdżają dwa duże rodzinne samochody. Do wyboru do koloru. Na karoseriach są widoczne reklamy firmy wiadomej.
Znajomy mechanik wychodzi z jednego z pojazdów i gestem pokazuje, aby wybrał sobie samochód rodzinny. Chłopiec podbiega do jednego z samochodów i ogląda go, zagląda do wnętrza. Otwiera bagażnik i woła gestami rodzinę, aby zobaczyli.

UJĘCIE XIX – PLENER – PRZED DOMEM - CZAS 10 sek.
Zadowolona rodzina podbiega do ojca i dziękuje mu za to, że miał dobry pomysł i będą mogli zabrać na wakacje to, co chcą.
Żona całuje męża.
Córka ściskają ojca za nogę. Tata głaska ją po główce.
W tle mechanik podchodzi do małego bagażnika, który jest upchany na ścisk różnymi pakunkami.

UJĘCIE XIX – PLENER – PRZED DOMEM - CZAS 10 sek.
Mechanik z drugim kierowcą pomaga przenosić bagaże. Niesie dwie duże walizy w rękach. (Drugim pomocnikiem może być „hydraulik”, ale to dodatkowe koszty).
Najazd na jego kombinezon z reklamą firmy wiadomej.

Czasy, które określają ujęcia są podane w przybliżeniu. Łączny czas filmu reklamowego oceniam na około 8 min.



Jako ewentualne obrazy reklamowe proponuję:

UJĘCIE VI
Przed uszkodzonym samochodem, z którego dobywa się para z chłodnicy stoi kabriolet. Samochód ma na karoserii reklamę firmy wiadomej. We wnętrzu siedzą dwie piękne dziewczyny w seksownych ciuchach.
Pasażerka podaje kierowcy uszkodzonego samochodu wizytówkę. Napis- Don't worry be happy!

UJĘCIE XIX
Przed domem stoją z jednej i drugiej strony dwa rodzinne samochody z reklamę firmy wiadomej. W tle przed domem widać otwarty bagażnik i wypadającą z niego torbami.
Rodzina jest obładowana kolejnym bagażem, który na pewno nie zmieści się do małego samochodu.
Znajomy mechanik gestem pokazuje, aby wybrał.
Napis - Don't worry be happy!

Autor scenariusza reklamy: Pilch Arkadiusz

Data:

 26.05.2013 r.

Podpis:

 Arkady Pylch

http://www.opowiadania.pl/main.php?id=showitem&item=75092

 

Powyższy tekst został opublikowany w serwisie opowiadania.pl.
Prawa autorskie do treści należą do ich twórcy. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Szczegóły na stronie opowiadania.pl