|
KONKURS |
W grudniu nagrodą jest książka
Cujo
Stephen King
Powodzenia.
|
|
|
REKLAMA |
|
|
|
|
ON-LINE |
Serwis przegląda: 1244
użytkowników.
Gości: 1243
Zalogowanych: 1
|
|
|
|
|
|
|
62139
|
Ojczyzna
|
|
Data 10-04-22
|
Typ K-komentarz
|
Kategoria Religia/Filozofia/Psychologia
|
Rozmiar 2 kb
|
Czytane
4988
|
Głosy 5
|
Ocena 4.60
|
|
Zmiany 22-05-13
|
Dostęp W -wszyscy
|
Przeznaczenie W-dla wszystkich
|
|
Autor:
remi
|
Podpis: Remigiusz Koczy
|
|
|
No właśnie: jaka Ojczyzna? Chrześcijański dylemat? Nie bardzo.
|
Opublikowany w:
|
|
|
KOMENTARZE
|
|
|
|
znalezionych: 4 na 1 stronach
|
|
|
Król to król, a królestwo to królestwo, niekoniecznie ojczyzna dla wszystkich w nim żyjących. Cóż to za wnioskowanie? Dlaczego każdy powinien zadać sobie to pytanie? Buddysta, muzułmanin, ateista, animista też? Po co? Rozumiem ze jesteś właśnie takim Chrystusowcem. Jesteś z tego dumny. Możesz pogardliwie spoglądać z góry na niechrystusowców. No i właściwie co z tego?
|
Odpowiedź autora (11-11-16)
|
Znakomita większość Polaków uważa się za chrześcijan, jednocześnie odrzucając to, co Bóg mówi do chrześcijan. Dlaczego piszesz o pogardzie? Czy jestem dumny? Wiem, że jestem grzesznikiem, który z powodu swojej natury potrzebuje łaski. 1 Koryntian 1:30 Ale wy dzięki niemu jesteście w Chrystusie Jezusie, który stał się dla nas mądrością od Boga i sprawiedliwością, i poświęceniem, i odkupieniem, 31 aby, jak napisano: Kto się chlubi, w Panu się chlubił. 1 Koryntian 9:16 Bo jeśli ewangelię zwiastuję, nie mam się czym chlubić; jest to bowiem dla mnie koniecznością; a biada mi, jeślibym ewangelii nie zwiastował. Jana 14:6 Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie. Mateusza 7:13 Wchodźcie przez ciasną bramę; albowiem szeroka jest brama i przestronna droga, która wiedzie na zatracenie, a wielu jest takich, którzy przez nią wchodzą.14 A ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do żywota; i niewielu jest tych, którzy ją znajdują. Oczywiście można z Jezusem polemizować...
|
|
|
|
|
|
|
Jak chcesz. Prawisz banały. I w odpowiedzi na komentarz również umieściłeś banał. Fakt, żę coś pochodzi z Pisma nie oznacza, że nie jest banałęm. Wiele fragmentów Biblii podpada pod banały które później każdy w swoim sumieniu musi rozwinąć do filozofii życiowej. Na twoim miejscu nie szafowałym też szufladkowaniu ludzi. Nie masz pojęcia na czym się znam a na czym nie. Nie sądze też żebyś mógłbyć mi coś wyjaśniać. Zajrzyj do moich felietonów na podobny temat a przekonasz się, że myślimy na innych falach.
|
Odpowiedź autora (11-11-15)
|
Szkoda mi klawiatury. Po prostu banalnie się o Ciebie pomodlę... Pozdrowienia.
|
|
|
|
|
|
|
To chyba też (fragmentami) nietrafiony komentarz. Wydaje mi się, że chodzi o coś innego. Rzucasz banałami na prawo i lewo, stosując metodę księdza na ambonie. Ale nie czuje się na siłach by prowadzic spór teologiczny.
W każdym razie to wreszcie jest coś co można nazwać komentarzem literackim.
|
Odpowiedź autora (10-11-03)
|
Jeżeli coś jest "chyba" i "wydaje mi się", to powinieneś to zostawić dla siebie. Banały? 1 Koryntian 2:14 Ale człowiek duszewny nie przyjmuje tych rzeczy, które są z Ducha Bożego, bo są dlań głupstwem, i nie może poznać, że należy je duchowo rozsądzać. Nie czujesz się na siłach? Nie dziwię się. Po prostu nie masz pojęcia o czym to i tyle. Na koniec: te krótkie "komentarze", do których tak skrupulatnie się odnosisz, mają być tylko przyczynkiem do tego, by zacząć myśleć, a samego myślenia o sprawch związanych ze swoją osobistą relacją z Bogiem nie zastąpią. A jeśli chcesz czegoś więcej się dowiedzieć i masz pytania, czytaj moje opowiadania i pisz na rem.ko@vp.pl
|
|
|
|
|
|
|
Podoba mi się. Ogólnie bardzo dobrze, brak błędów, sens zachowany. Nie ma problemów z zrozumieniem, chociaż niektóre momenty zmuszają do przemyślenia pewnych rzeczy. Od razu widać, że pisał profesjonalista. Podoba mi się również układ dzieła. Wszystko zachowane tak jak należy. Inni powinni brać z tego przykład! Pozdrawiam! Zapraszam do mnie, też może niedługo coś dodam ;)
|
|
|
|
|
znalezionych: 4 na 1 stronach
|
|
|